Tuesday, May 17, 2011

Entri Tertunda- Selamat Hari Guru






Alamak! Semalam lah Teacher's Day, hari ni dah Wesak Day. Aku dah terlambat update. Tak pe, nak taip cepat-cepat. Nak ucap Selamat Hari Guru kepada cikgu-cikgu yang mengajar aku di:


1.     Tabika Kemas, Kg. Pogoh, Segamat, Johor (1992)

2.     Taska Kg. Paya Pulai,  Segamat, Johor (1993)

3.     Sekolah Kebangsaan Bendahara Seri Maharaja, Kg. Kandang, Melaka (1994-1998)
Esp Cikgu Salleh, Cikgu Zawidah, Cikgu Chua, Cikgu Ghani, Cikgu Zainah, Cikgu Ismail dan Ustazah Rogayah.

4.     Sekolah Kebangsaan Tinggi Perempuan Melaka, Durian Daun, Melaka (1999-2003)
Esp BC Lim, cikgu Kimia paling garang tapi tiba-tiba in lurve dengan Kimia bila dah belajar tusyen dengan dia. Juga tuk Ustazah Hindung, Ustazah Zaini dan Puan Haliza, warden asrama yang garang macam singa aummm.

5.     Kolej Matrikulasi Johor (2004/2005)

6.     Universiti Teknologi Malaysia (2005-Current)
Of kos la untuk my SV yang sudi amik aku jadi post-grade student dia dan bagi duit. Ehehe. Dan tuk semua lecturer yang mengajar di Bioprocess Department.

Next, Selamat Hari Guru untuk semua cikgu Kadet, cikgu tusyen esp Mr. Balbir dan cikgu Sekolah Memandu. Ada lagi yang tertinggal tak?

Oooh untuk kawan-kawan yang berjaya jadi cikgu jugak. Mungkinkah aku pung akan ikut jejak langkah korang? Naaa I don’t think so.

Jadi cikgu ni memerlukan kesabaran yang tinggi terutamanya nak berhadapan dengan budak-budak zaman sekarang ni. Alangkan dengan mak pun dah main maki-maki, (entri ini) apatah lagi dengan cikgu kan. Karang ada yang keluar paper ‘cikgu bergaduh dengan pelajarnya’ pulak nanti.

Terima kasih ye cikgu-cikgu semua sebab dah mengajar saya sampai saya jadi macamana saya sekarang ni. Ehehe. Faham tak? Jasamu tak kan ku lupa!

Lastly, jom skodeng blog cikgu femes ni. Sapa lagi kalau bukan Cikgu Shida. cikshidadariparitmimingartvideos.blogspot.com. Pheww! Panjang giler nama! Aku pun tak berapa minat dia tapi tak de lah sampai nak ngutuk kan. Tertarik dalam entri cikgu ni bila dia tulis, taik sama busuk hati lain-lain. Ehehe. Oh lari topik.

Ok lah u olls, thanx for reading my entri. Bye!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...