Saturday, March 3, 2012

Senarai Andaman di Segamat, Johor



Seperti yang dijanjikan, di sini ada beberapa list Andaman dari Segamat. Harap boleh membantu kamu semua.

1. Iris Awana Wedding Planner (Highly Recommended)
My wedding planner. Ada servis termasuklah catering, Andaman, khemah, fotografi, kad kahwin dan persembahan  (kompang, tarian etc) dengan harga berpatutan. Boleh ke websitenya (sini) atau FB nya (sini). Contoh pelaminnya seperti di bawah (letak lebih sket sebab ada banyak cantik2).


Pelamin colorful arabian


Pelamin pokok sakura?


Pelamin tiang roman, not as usual tiang roman


2. Pusat Kecantikan Puteri (Highly Recommended)
Ownernya adalah my cousin, Kak Iza Maria. Selain Andaman, di PKP ada menyediakan khidmat spa (facial, sauna, massage, manicure & pedicure). Kalau nak memanjakan diri macam puteri, meh datang sini! Spa/Bridal nya terletak di Taman Utama (berhampiran Kipmart). Boleh ke websitenya (sini) atau FBnya (sini). Contoh pelamin:


Pelamin 1 panel


3. Ellyna Bridal (Recommended)
Ini adalah mak andam saya semasa bertunang. Kalau nak tengok contoh make up dan pelamin mininya, boleh ke entri bertunang saya (sini). Contoh pelamin lain seperti di bawah. Kedainya terletak di Bukit Siput. Sori saya tak tahu if mereka ada website tapi kalau ada pertanyaan, boleh contact salah seorang pekerja (pak andam saya dulu) di FBnya (sini).


Pelamin astana (wrought iron)


4. Ellif Bridal
Saya tak kenal personally siapa mereka, tapi dari gambar2 yang di'stalk', MUA mereka adalah orang yang sama dari Ellyna Bridal. Adakah Ellyna Bridal sudah bertukar nama? Im not sure. Tapi pelamin mereka memang cantik! Kedainya di Bandar Putra dan kalau nak cuci mata, boleh ke FBnya (sini).


Pelamin bulat (cinderella-look-alike)


5. Amalina Bridal
Saya pernah jumpa dan lunch bersama Lin ni. Muda lagi Lin ni tau. Dulu2 dia ikut aunty dia mengandam, sekarang dia tgh nak set up bisnes sendiri. So any pelamin baru, dia akan cuba buatkan sebab dia pun nak simpan buat koleksinya sendiri. Boleh ke FBnya (sini) dan contoh pelamin di bawah.


Pelamin 3 panel


6. D'Kay's Idaman
Rasa macam pernah dengar dan pergi ke D'Kays Idaman ni. Mungkin di belakang Upwell Segamat. Untuk tahu lebih lanjut, terus ke fabpage D'Kay's Idaman (sini). Saya percaya mesti ada banyak pelamin di butiknya, cuma tak di upload ke FB. So far ni je yang saya jumpa yang agak lain dari lain, pelamin berkembar untuk 2 pasang pengantin.


Pelamin 3 panel, pelamin berkembar




Mana2 yang saya tak recommend tu bukan bermaksud tak bagus ya, cuma saya tak pernah berurusan dengan mereka, setakat kenal2 camtu je, so tak berani nak jamin. Tapi kalau nak deal dengan andaman 1,2 dan 5 tu, jangan lupa bagitahu Zura yang recommend. Ceh ceh nak ada nama jugak. 


Ok lah u'olls. Ada beberapa lagi Bridal, tapi lain kali lah akan diupdate lagi, di entri ni jugak ye. 








 Thanx for reading 







6 comments:

  1. @u.m.i.e

    Betullah... rambang mata macam nak shopping apa je...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok khaira, noted. Thanx for the info. Akan diusul ke iris...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Zura salah bagi link tuk my FB lah neway saya dah tak buat wedding but i'm still doing free lance for makre up sahaja.... this is my name on FB - Nur Aminz M - tapi still contact me kalau nak tanya mana-mana khidmat mengan dam yang top kat segamat....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...