Tuesday, May 24, 2011

Nora Elena Episod Akhir



Rumah sewa aku tak ada TV. Tapi tak menjadi masalah sangat sebab still boleh layan macam2 rancangan. Bukan setakat TV3, Maharaja Lawak di Astro Warna pun aku boleh tengok di YouTube. Cuma rajin atau malas je lah nak mencari video yang high quality.

Semenjak Nora Elena ditayangkan 2 minggu lepas, aku memang tak tengok. Biarlah orang kata best, hebat, gempak mana pun, aku boh layannn... TV dah lah tak de, malas nak follow2 drama ni. Sampailah aku terbaca di blog Milea yang drama Nora Elena adalah adaptasi dari novel Kasih Yang Suci. Tetiba terus teruja!


Sinopsis novel Kasih Yang Suci



Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru...



Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.


"Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua." tegas Seth.


Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya... Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?

Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa... saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima.


Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti



Sinopsis Drama Nora Elena



Diadaptasi dari salah satu novel popular terbitan Karangkraf – Kasih Yang Suci, mengisahkan tentang perjalanan hidup NORA ELENA yang dihantui pengalaman pahit akibat dirogol 10 tahun yang lalu.

Walaupun sukar untuk melupakan insiden hitam tersebut, kini beliau selesa menjalankan kehidupannya seperti normal dan bakal mengahwini Idham. Namun, keadaan mula berubah setelah bertemu Seth Tan. Idham bercadang untuk membatalkan majlis perkahwinannya dengan Nora Elena setelah menerima satu panggilan misteri yang menceritakan perihal Nora Elena yang bukan lagi seorang perawan.

Lebih mendebarkan, Seth Tan menawarkan dirinya untuk menggantikan tempat Idham di dalam majlis perkahwinan tersebut kerana masa semakin suntuk. Apakah yang akan berlaku kepada Seth Tan, dan siapakah watak di sebalik panggilan misteri tersebut?


So kalau terlepas atau memang tak ada TV macam aku, boleh la layan kat Tonton atau Malaymoviesfull. Kalau nak cepat, gi layan Tonton. Tapi kalau nak boleh forward part tak best, reverse balik part yang romantik, leh lah tunggu kat Malaymoviesfull tu sebab dia akan bagi link ke Youtube video yang high quality, siap subtitle.

Oh tentang episod akhir? Ni kawan aku bagi link


Dapat tak? Aku memang tak reti donlod2 ni. Kalau tak de, pegi marah dia, jangan marah aku. Ok bye!


2 comments:

  1. hye...

    btl ke leh dwld final episod tu??

    ReplyDelete
  2. tak jumpa pulak... wait ya, lagi 4 hari je nak final.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...