Tuesday, November 22, 2011

Cerita Aku dan Harimau Muda



Malam tadi lepas tengok cerita Tentang Dhia, aku tercongok lagi depan TV tunggu Final Sukan Sea 2011 Malaysia Vs Indonesia. 5 minit lepas Indo jaringkan gol, aku frust terus aku off TV then masuk bilik kacau Mr.F (oh i mean kacau by calling him).

Tapi... dia tak nak layan aku sebab nak tengok bola! Fine aku pun keluar pi on TV tu balik sambil2 tu tengok Maharaja Lawak Mega online. Dalam tak nak tengok bola, mata ni dok curi2 pandang gak dekat KFCM!

Sampailah beberapa trial nak score gol aku terjerit2, housemate pun keluar join. Terus henfon kuketepikan dan focus kat TV sampai Malaysia score 1st gol!




Masuk 2nd half aku curi2 je tengok bola. Tak mau focus sebab dup dap dup dap. Tak tahu kenapa aku over sangat. Sampai lah ke 1st masa tambahan yang Indo dapat jaringkan gol. Kecewa kejap tapi its offside. Kah kah kah. Gelak jahat.

Sampai ke sepakan penalty, aku focus tengok TV dan doa-doa supaya emas memihak Malaysia. Alhamdulillah. Tabik to all Harimau Muda yang bertungkus lumus berlari kejar bola selama 2 jam! Memang kemenangan yang dramatic! Gol penalty terakhir yang suspen! Tengok youtube lagi sekali pun still suspen jugak. Over kan?






Hah terdiam kau semua. Terkedu. Terkelu. Dulu masa suku akhir ko dok bising2 tak reti hormat lagu Negaraku kan... Apa salah Malaysia pada Indonesia ye? Tak kan sebab Rosmah soping duit rakyat Malaysia, ko pulak yang emo lebih? Ok fine tak de kena mengena.





Tetiba cam terminat pulak dekat Baddrol.  Miiaaawww. Eh salah. Aaauummmm!








Thanx for reading 







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...