Friday, March 30, 2012

Lets Honeymoon, Newlyweds! RM25 to all destinations!



Hai salam Jumaat. U’olls... tau tak tentang promosi Air Asia sekarang ni? Promosi2 sebelum ni saya dok tengok2 je, kali ni turn saya pula book! Alhamdulillah... dapat jugak lah ke Sabah dengan harga RM55. Pergi balik berdua hanya RM220 sahaja. Tak cukup murah lagi, nak free pulak? Hah, tunggu lah korang kot2 ada rezeki nanti. Saya nak cari tiket yang RM55 ni pun dah tensi sebab tiap kali nak bayar, akan ada error. Try book lagi sekali harga dah naik RM119.  At last, dapat jugak tapi hujung tahun. Ok lah tu...


Klik untuk tumbesaran


So sesiapa newlyweds yang belum pergi honeymoon, atau nak berhoneymoon kali ke 2, 3 tu, jom book AirAsia sebelum 1 April. Yup esok lusa aje... Cepat2 ke website AirAsia. Pandai2 lah korang mencari ke destinasi mana yang murah dan best ye! Hotel tu nanti2 baru fikir. InsyaAllah kamu tak akan tidur di jalanan dengan adanya agoda.com

Ok bercerita tentang agoda.com, ia adalah website untuk memudahkan pencarian hotel dengan harga best deal, seterusnya memudahkan kita book hotel tersebut.  Tanpa bayar apa2 pun ok, free cancellation fee dan no hidden charge (tax & service charge included). But of course kena bagi payment detail. Saya guna Maybank debit card je (with Visa). Actually saya memang selalu survey hotel melalui agoda.com sebab senang, tapi tak tahu pulak rate harganya sangat murah. Kadang2 dah murah, siap ada discount lagi.

Ada beberapa tips dari kakak2 senior lab tentang cara mencari hotel di agoda.com. First is to type the destinantion. Saya beri contoh Kota Kinabalu. Then masukkan tarikh check in dan check out. Enter search button! Kamu akan di beri senarai hotel. So ikut lah kamu nak hotel berapa bintang, ikut budget dan keselesaan masing-masing.


Klik untuk tumbesaran


Saya ambil 3 bintang je sebab kami lebih kepada aktiviti outdoors, bukan nak terperuk je di bilik. Nama pun 2nd honeymoon. Meh nak bisik sket, first honeymoon nanti saya ambil bilik with jakuzi dan indoor swimming pool. Tapi tak book lagi, so malas update. Lagipun itu Iris Awana yang sponsor. =)

Tapi selain dari mengambil kira 'bintang' hotel, kena tengok juga rating yang diberi (atas kanan). Saya pilih Gaya Center Hotel sebab dari 2177 reviewers, mereka memberi average 8.3 / 10 rating which is fantastic! Memiliki sifat susah untuk berpuas hati, saya search tentang hotel tu pulak (iyalah, bukan well known hotel pun). Alhamdulillah, dekat dengan pusat bandar, pusat membeli belah, pasar filipina dan tepi laut!


Ok rasanya dah cukup detail. Cari dan menanglah tiket flight dan hotel yang murah. Good luck semua! 





 Thanx for reading 







10 comments:

  1. besnya dia haneymoon..nak honeymoon gak lah ;)

    ReplyDelete
  2. @MK Kimi

    Redah je ni... tak tahu nak bagi excuse apa kat bos. jangan ada meeting time ni sudah lah...

    ReplyDelete
  3. salam...

    tak sempat lagi nak g honeymoon ni...tq kongsi maklumat...boleh guna ni ;)

    ReplyDelete
  4. @Syira Qahira

    welcome syira. tapi promosi nak tamat 1 april. nnt sign up lah jd member AirAsia, nnt boleh tahu bila lagi promosi

    ReplyDelete
  5. Salam Dik,

    Akak jalan2 tersinggah blog ni. Nak promote jer ni, tak nak try premium beautiful corset ke? sangat sesuai untuk bakal pengantin mcm adik dan juga bakal2 tokey butik pengantin mcm adik :) . senang2 singgah lah my blog watiepremiumbeautiful.blogspot.com

    or add me to your FB Watie Eddie

    thanks and sori menyibuk kat sini :)

    ReplyDelete
  6. as salam..
    akak nak tnya hope bleh reply ASAP.. pasal bayar gune debit card tu nak click yg mane? sbb dkt situ semua pilihan credit card saje. saya nak bwat payment tp xde credit card..

    ReplyDelete
  7. @mimi syahiza

    Is it about airaisa atau agoda? Kalau airasia saya bayar guna cimbclicks. Kalau booking agoda, saya guna debitcard Maybank. Kad saya ada tulis Visa. So saya choose visa. CVC code tu ada kat belakang kad, 3 digit num sebelah authorized signature. Tapi dia terus tolak duit untuk bayar sewa hotel tau. so make sure ada duit lah dalam tu.

    ReplyDelete
  8. @Azura

    THANK YOU VERY MUCH for the reply..!! alhamdulilah jumpa blog akak yang sgt membantu!!
    jazakallah khairan..
    =)

    ReplyDelete
  9. @mimi syahiza

    review yg sgt berguna (:

    ReplyDelete
  10. mmg sure boleh ke law gune debit card?? contoh kalau campur tax semua kate la harga dye 500 so kene pastikan dalam akaun ade 500 la?? mcm mane dgn deposit hotel pulak?? dye xcaj ke??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...