Thursday, August 16, 2012

Random: Kahwin & Raya

Salam. How about my wedding review? Hah amik kau, setiap hari satu entri! Ada satu hari yang indah last week, saya memang banyak leisure time, buatlah entri pukal. Lepas tu set time untuk autopublish. Satu hari satu entri.

Entri ini pun autopublish juga. Saya mungkin tengah drive balik kampung hubby. Iya... saya balik sendiri je, hubby tak jemput pun sebab dia kerja. Kalau nak diikutkan, dia nak menjemput esok (Jumaat). Tapi... malaslah nak tunggu dia. Nanti terkebil-kebil sensorang kat rumah sewa ni. Bukan saya tak pernah drive sensorang.

Pejam celik pejam celik (nasib baik masih boleh celik semula), sekejap je dah sampai penghujung Ramadhan kan? Rasa sedih sebab Ramadhan nak meninggalkan kita. Saya ni asik melagha je. Terawih skip2, Al-Quran tak sempat khatamkan lagi, amal jariah pun kurang.

Tapi alhamdulillah tahun ini lebih baik dari sebelum2 ni. Walaupun skip terawih di masjid, tapi gagahkan diri berterawih sensorang di rumah. Pahala di rumah pun dapat dengan sediakan makan+minum+pakaian hubby (walaupun hanya tolong kak ipar masak). Tapi itulah, seminggu sekali je dapat collect pahala cenggitu. Rugi2...

Raya tahun ni adalah raya pertama bergelar isteri. Dan... raya pertama jatuh pada besday saya ke 25! Yeay! Tapi berita sedihnya, tahun ni adalah tahun pertama tanpa baju raya! Ala berita je sedih, saya tak sedih pun. Boleh beraya pakai baju lace nikah n songket malam berinai tu. Hah kau ado?

Eh panjang pulak ceritanya. Ni nak bagitahu, entri review kawen stop hingga semalam. Lepas ni saya akan review lebih detail setiap persiapan (bergantung kerajinan), tapi kena tunggu gambar dari official photographer. Deal?

So dikesempatan ini, saya nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua yang membaca/terbaca blog ini. Untuk yang kenal saya, maaf zahir dan batin. Untuk yang kenal di alam maya pun, nak minta maaf juga kekalau komen/kunjungan tak berbalas atau ada tulisan yang menyinggung perasaan. Semua yang saya tulis (esp tentang kawen) hanya untuk berkongsi kegembiraan dan idea, macam sume B2B/ex-B2B buat tu... Bukan nak menunjuk2 pun.

Eh bila da nak stop menulis. Ntah2 saya pun dah sampai Melaka sekarang ni. Jumpa di my first review: Solemnization Attire ye! Da~

Random entri mesti dengan random pic.
Tetiba rasa comel je pic ni, upload la. Haha





Thanx for reading







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...