Friday, December 14, 2012

Review: Baju Resepsi


Review tak payah ikut susunan ye? Tapi kita ikut suka hati aku. Sementara apa yang teringat dan apa yang ada depan mata je.

Hari ni cerita baju resepsi. Sebenarnya banyak baju yang dah di-shortlisted dari majalah. Tapi bila sebulan sebelum kawin, aku angkut semua majalah bawak balik kampung. Then bila Iris Awana mintak contoh baju yang aku nak, terus kelam kabut. So aku bagi je mana-mana gambar yang ada dalam simpanan.


Ni contoh yang aku bagi Iris. Baru 2 contoh pun dah pening nak buat pilihan. So serahkan biar Iris yang buat keputusan mana yang nak dibuat. Tapi warna haruslah combination 3 pastel colors (peach, pink, purple), contoh kat gambar kanan sekali.

Masuk je butik terus nampak baju ni dan wish its mine.  

Rupanya betul, custom made by Iris Awana

Tapi bila close up, tak siap jahit lagi... 

Dalam 2 minggu sebelum majlis, aku pergi Iris nak finalise yang semua persiapan. Nampak baju ada dekat patung tapi tak dapat cuba lagi sebab tengah buat detailing. Penuh dengan jarum peniti. Karang ada yang tercucuk pulak. So berangan je lah sampai hari langsung. Ni lah hasilnya...








Thanx for reading

6 comments:

  1. ahsem sgt.. tiara tue mmg tinggi ok.. :)

    ReplyDelete
  2. cantiknye baju resepsi :) dija pun review ikot suke hati :)

    ReplyDelete
  3. Cantiknye.Cantik3.Sukela baju resepsi kamu. :)

    ReplyDelete
  4. @izfanora: haha tiara tu je yang tinggi. orangnya tak...

    @khadijah: aah kan, ikut suka hati. kalau hari2 benda yang sama, busan pulak

    @sha: cant wait nak tgk baju u pulak sha...

    ReplyDelete
  5. salam blh emailkan contct details utk butik pngntin d melaka tu x? tq

    email; fatiehafatie@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...