Wednesday, March 6, 2013

Mum's Family Gathering


Some updates about family day mak di PD masa cuti raya cina. Ramai betul orang bercuti di sana, sampai jam jalan di Teluk Kemang.

We stayed at Kemang Indah Kondominium. Condo ni ada swimming pool (of course kondo ada pool kan). Tapi pool nya dalam, around 1.5m. Walaupun aku tahu berenang, tapi tak konfiden sebab kalau ter-stop di tengah2 kolam, paras air betul2 kat hidung. Dah lah airnya kotor dan pekat dengan klorin. Euww!





Me n hubby from Melaka. Along, adik2 dan mertuanya dari Sekinchan dan KL while my parent dan makcik pakcik lain dari Segamat. Alhamdulillah selamat sampai pada Sabtu petang. Malam tu terus terjun kolam dan ber-BBQ!




The next day, diorang ke Putrajaya sekejap untuk jemputan kahwin. Aku n hubby lak ke Teluk Kemang, kebetulan family hubby pun ada ber-picnic disana. Biasalah cuti sekolah kan, parking penuh sepenuh manusia di laut. Ni baru betul lautan manusia!




Lepastu balik kepangkuan family aku, terus angkut semua pelampung ke pantai di belakang kondo. Pantai ni bersih dan lengang, tak ramai orang tahu. Tapi happening juga sebab dah ada banana boat dan beberapa watersport activities.




Malam kami berkaraoke pulak. Tapi bilik kecik, terpaksa tempah 2 dan terasinglah kami lelaki perempuan. Penat menyumbangkan lagu, pergi mengenyangkan perut di.. di.. tak ingat nama restoran pulak. Lepastu balik tidur sebab Isnin nak balik ke kampung masing2.




Alhamdulillah ini 1st family gathering family aku di luar Segamat. Family gathering hubby boleh baca disini. Minggu lepas adik aku ajak pergi Cameron pulak, tapi tak dapek la, dah berjanji dengan sepupu nak ke USS. Nanti adalah entri USS kat sini.

Awal April akan ada family gathering keluarga hubby lagi, tapi keluarga kecik la. Tak involve sepupu sepapat semua, siblings hubby dan anak2 buah dia pun dah cukup meriah. Bilalah aku pulak nak menyumbang anak buah ni. Eh... Haha!



Thanx for reading

2 comments:

  1. Akak memang suka mandi laut di pantai belakang UPM tu. Tapi kena pergi time weekdays, baru puas hati berenang.

    ReplyDelete
  2. best kan kalau sesekali kita ber vacation dengan family macam ni...^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...