Tuesday, June 19, 2012

Collagen Supplement Ganti Rawatan Spa


B2B sekalian, sebelum kahwin, apa treatment yang kamu buat? Sauna, body scrub, body mask, body bleaching, body massage and aromatheraphy, mandi bunga, mandi susu, manicure and pedicure cost aloooottttt! Dan sekali buat terus berkesan ke? Na... (geleng-geleng kepala)

Bukanlah nak kata pergi spa tak bagus, cuma setakat pergi lawatan satu dua kali sebelum kahwin, memang tak ada nya korang keluar spa tu terus jadi putih, jerawat semua hilang.

Dan bukan juga saya tak layan langsung spa ni, tapi pergi pun hanya untuk me’relax’kan minda dan badan. Selebihnya, saya prefer menjaga pemakanan dan supplement.

Tapi itulah. Saya ni ada satu masalah consistency. Memula beli itu ini, semangat berkobar-kobar nak telan semua-semua tu. Kalau boleh dengan botol-botol sekali. Tapi seminggu dua je lah rajin makan. Lepas tu dah skip sehari, skip dua hari, skip berhari-hari.

Tapi bila tinggal kurang sebulan dari hari bahagia ni (ceh ayat skema), paksa lah jugak diri ni untuk berdisiplin ambil supplement.

Selain dari Vit C yang emak bekalkan, saya pakai Pure Collagen Dust yang Hanis Zalikha pakai tew... Beli kat mak dialah ni! Wah verangan nak kulit macam dia...


Pure Collagen Dust


Ini adalah kebaikan kolagen yang saya copy paste dari belakang botolnya.

Stimulate own collagen production, replace elasticity of the skin, for firmer, ven-toned & younger-looking skin, rejuvenate, regenerate & revitalise the body skin, smooth out fine lines & wrinkles, create glowing & radiant complexion, improve hair, nails & connective tissues, treatment of osteoporosis & artritis, improve sleep pattern, fat reduction

Apa itu kolagen? Halal ke? Muda-muda pun perlu ambil kolagen? Kalau berhenti amalkan, apa side-effectnya? Apa kesannya pada kulit, rambut dan kuku? Boleh hilangkan sakit sendi dan otot?

Wah dah macam bagi talk atau promote barang pulak aku ni. No lah, Im just sharing... Nanti aku copy paste kan pulak jawapan dari auntie Nanie di next post ok!



Auntie Nani, mak Hanis. Visit her blog here








Thanx for reading







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...