Thursday, October 10, 2013

First Anniversary Getaway: Flamingo Hotel

Selepas check out dari cruise, kami terus ke Bukit Bendera sebelum cek in ke Flamingo Hotel by the Beach, Tanjung Bungah. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Terus dapat kunci bilik.


Bilik yang disediakan luas sangat! Macam family room. Almari baju pun besar macam almari rumah. Cuma kami tak dapat beach view tapi swimming pool view.



So petang-petang tu korang boleh lah bersiar-siar di pantai Tanjung Bungah atau Batu Feringgi tu. Tempat kejadian tsunami sembilan tahun lepas. Tapi kami tak pergi pun, kami ada agenda lain, mengisi perut lah!

Kalau dah ke Penang, mestilah nak cari Pasembur kan. So kami ke tempat yang famous dengan Pasembur, Gurney Drive. Tepi laut juga ni, tapi susahnya nak park kereta, tepi jalan semua full!

So end up kami ke carpark berbayar di Plaza Gurney. Jauh juga lah berjalan dari sana ke kedai pasembur ni, tapi along the way ada banyak penjaja menjual toys, girl accessories, jeruk.



Sesampai je terus attack kedai pasembur pertama. Kami ambil tak banyak sebab ada side order Laksa Penang yang super sedap! Pasembur ‘tak banyak’ ni pun dah sepinggan RM30, mahal sebab ada sotong besar. Tapi semua sedap, perut pun puas hati! Alhamdulillah...


Sebelum pulang, berjalan sekejap di tepi pandai. Window shopping di sepanjang jalan, semakin malam makin banyak penjaja buka kedai mereka. Then window shopping lagi dalam Gurney Plaza.


Hari seterusnya, bersarapan di Flamingo Hotel dan check out awal pagi. Sebab jauh perjalanan kami nak balik ke Melaka. Perjalanan masuk ke pulau kami menaiki feri, keluar pulau kami menggunakan jambatan Pulau Pinang. Baru ku tahu tol around RM 8 hanya dikenakan jika ingin masuk ke pulau sahaja.



So tamatlah cerita First Anniversary Getway kami ke Pulau Pinang. Nanti akan update cerita Superstar Libra Cruise pula since ramai yang bertanya.


TQ for reading my entry. XOXO




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...