Friday, October 12, 2012

Review: Vintage Handbouquet


Minggu ini nak habiskan cerita handbouquet (HB). HB nikah di entri ini. Untuk HB resepsi, plan asal nak pakai fresh flower, pastel colors. Tapi bila browsing, jumpa HB DIY Vintage di The Craft Portion. Menarik juga walaupun made from kain, tapi boleh simpan terus dan buat hiasan.

HB dari The Craft Potion (FB Link)

Ini contoh2 HB di The Craft Portion. Dan dibawah contoh HB yang dibuat untuk saya, DIY Vintage namanya. Cuma ada manik berjuntaian tu saya tambah sendiri. Tak perlu pun masuk manik sebiji2 kat benang, just beli rantai manik Rm10 kat pasar malam then jahit ke HB tu.


Customized for me

Kalau perasan, ada amik berjuntaian di HB

Masa resepsi rumah mak, rancangnya nak pakai baju champange color. So saya dah order HB DIY Chanel color (champange + black) dari vendor yang sama, The Craft Potion. Tapi at last tukar tema baju warna royal blue, so saya cancel la HB DIY Chanel color tu dan minta sepupu (Kak Shima) buatkan artficial HB warna biru putih. Saya request ada bunga putih (tak nak bunga biru), dan tambah blue pearl, blue butterflies dan blue riben yang panjang.

Chanel color dari The Craft Potion, but not for me lerrr

White hydrangea flower with accessories

Next untuk resepsi lelaki di Melaka tema kaler hijau ala2 garden lah kononnya. So saya terfikir nak pakai long HB, contoh gambar di bawah. Saya pakai artificial flower je, so mintak tolong Kak Shima lagi buatkan. Tapi masa nak berarak tu, rasa HB tu macam besar sangat compared to my badan. Rasa macam bawa pokok bunga pulak. Mak andam pun suggest pakai HB Vintage haritu. At last HB panjang tu saya buat hiasan kat kepala katil.

Contoh long HB

Recycle HB Vintage. Nasib baik sesuai dengan baju

Ada 3 lagi different HB yang saya gunakan pada malam berinai di kesemua tiga rumah. Tapi tu semua mak andam yang sediakan. Tak perlulah cerita juga, panjang dah entri ni. Pheww! Berupdate juga akhirnya...




Thanx for reading






6 comments:

  1. salam kenal..dah follow awk

    http://eza-ezara.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. salam kenal.. dah follow awk

    http://eza-ezara.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. hai zura.. baru follow u, cantik sangat HB vintage tu, jom singgah my blog boleh bagi suggestion ke for my preparation :)

    ReplyDelete
  4. nice hb.. :)

    salam kenal.. klu boleh, word kt bwh nie xyah r yer.. susah nk post komen.. huhu..

    ReplyDelete
  5. suke nye baju yg kamu kaLEr peach..suke! suke! suke! hehehe

    ReplyDelete
  6. thanx ye... saja2 je syer...

    @izfanora: orait, will remove

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...