Wednesday, December 5, 2012

Kota Kinabalu: Day 2


Sambungan dari day 1. Sebenarnya day 2 ni kami plan nak sewa kereta ke Karambunai atau kaki Gunung Kinabalu. Dah survey2, tapi tak nak book dulu sebab depends keadaan. At last memang hubby malas pun nak drive jauh2. Dia nak round2 sekitar KK je. Dia kata malam tadi nampak signboard GSC depan hotel. Dia nak ajak saya tengok wayang. Eh abanggggg... tengok wayang kat Melaka pun boleh la.

Perut pun dah berkeroncong, kami pun menapak ke shopping mall depan hotel, Suria Sabah. Seberang jalan je. Nampak cam cikai2 je, tapi redah je la. Sekali masuk, amik ko! Coach, CarloRino, Fullhouse, Starbucks, Metrojaya semua ada. Rupanya tadi kami masuk ikut pintu belakang, patut nampak cam hmmmm...

Terus menuju ke Foodcourt. Hanya ada satu kedai nasi campur terpampang tulisan halal tapi tak banyak pilihan makanan dan tak kena dengan tekak ni. Boleh lah untuk alas perut...


Next sambung berjalan mencari bekalan makanan untuk stok 3 hari di sana. Ada City Grocery dalam Suria Sabah ni. Banyak sangat pilihan dalam ni sampai rasa nak ambil semua, plus deco dan susunan yang kemas!

Lepas balik hotel dan simpan semua barang, kami menuju ke Pasar Filipina. Survey2 dulu untuk souvenir mutiara. Jalan kaki je sana, around 15 minit. Sambil2 tu bergambar sepanjang jalan. 



Eh sengaja gedik pakai baju kuning sedondon. Tapi sori lah, lupa nak ambil gambar Pasar Filipina tu. Aku ni shopping, tak ingat apa dah. Lagipun kamera hanfon je, memanjang simpan dalam handbag. Lain la SLR kan, memang sentiasa tergantung kat leher, memang sentiasa ingat lah nak bergambar.

Tapi dalam Pasar tu adalah dalam 6 column barisan untuk kami habiskan berjalan. Aku ingatkan nak survey dari sebaris ke sebaris, senang tak de kedai yang tertinggal dari kawad cam aku. Tapi hubby ni kejap2 terlencong ke kanan. Aku tarik dia balik, dia terlencong lagi. Penyudahnya aku tolak dia terus keluar ke kanan, keluar pasar terus. Patutlah...Kat situ ada medan ikan bakar yang memanggil-manggil dia... 







Lepas habis makan, Pasar Filipin pun dah tutup. So kami sambung ke pasar malam di seberang jalan Pasar Filipin. Kat situ pun ada jual mutiara, keychain, t-shirt dengan harga yang lebihhhhh murah dari Pasar Filipin.

To be continue day 3...




Thanx for reading

2 comments:

  1. ala sikitnya gamba, da lama tggu.. keciwa.. pasni letak gamba bnyk sikit tau tau

    ReplyDelete
  2. @kak aizi: ni je kak... yang lain sensored. haha!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...