Wednesday, October 9, 2013

First Anniversary Getaway: Penang Cruise Night 1

Sambungan dari entri Day 1. Selepas check in, sila cari kertas tentatif untuk semua aktiviti yang akan berlangsung di atas cruise. Untuk kami, apa lagi yang menggembirakan selain makan time! Selain tu, ada banyak aktiviti lain. A lot of shows and contests.



Dalam cruise ni, dinner dan breakfast disediakan, for free. Ada 2 tempat yang menyediakan dinner free. Chinese food di Chinese Restaurant (tak ingat nama. Tu lah, dan berbulan baru nak update) dan BBQ di bersebelahan pool, Deck 8. So kami pilih BBQ, of course.


Makanan di sini memang banyaaakkk! Setaraf atau mungkin lebih dari Hotel 5 bintang. Kalau 1 booth tu sediakan seafood, all types of seafood ada. Kalau booth nasi, semua jenis nasi ada. Sama juga booth pasta, salad, ulam, kek, dessert, fruits, western. Just name it. Oh lauk nasi campur je tak ada. Yang lain, kalau booth tu ada, memang rambang mata lah nak pilih yang mana layak untuk masuk ke pinggan. Kambing golek tu yang menggiurkan!



My favourite lasagna!

Lepas makan 1 ke 2 round, cruise pun mula berlayar jam 7.00 malam. Oooh syukur aku tak mabuk laut. Kalau tak, rugi makanan yang masuk ke perut. Makan, minum, relax2 bagi makanan turun, borak2 kejap dengan orang2 sebelah meja, dan makan semula, so around 8.00 malam aku stop makan. Ok cukuplah tu.

Kami pun ke Deck 9 (deck tertinggi) untuk ambil angin malam. Nak berenang, tak teringat pula nak bawa swimming suit. Around midnight hanya beberapa orang je masuk pool tu! Jakuzi di sebelah pool pula kosong, tak ada orang. Rugi aku tak bawa swimming suit. Kalau tak boleh juga bakar lemak lepas melantak tu.


So apa lagi yang kami boleh buat. Meronda sepanjang kapal. Ada VIP lounge, gym, jogging track, tennis court, casino, night club, spa, swimming pool and jakuzi, a lot of restaurants, souvenir shop. Banyak lagi lah.


Selepas rondaan sepanjang kapal, penat terus ke swimming pool semula. Ada performance live band. Dari Balada, ke Jazz, ke Rock. Suara memang best tapi halahai seksinya... aku pergi sebab di sana diselitkan sekali dengan kelas belajar tarian cha-cha. Tergeliat pinggang ni.



2 comments:

  1. macam best je... cruise gerak dari penang ke mana?

    ReplyDelete
  2. @zarith

    around pulau pinang je. ada juga yang pergi ke Krabi tapi 2 malam la atas cruise n mahal sket. nanti InsyaAllah akan up entri tentang cruise sahaja ye...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...