Monday, May 21, 2012

Teaser: Pemilihan Kad 2


Sambungan dari entri kad kahwin lepas. Setelah beberapa kad direject, saya tunjuk contoh kad yang diminati dari walimatulurus.net. Simple je pilihan saya.

Bahagian dalam kad

Bahagian luar kad


Dalam masa beberapa hari, vendor di Surabaya dah buatkan draf kad dan quotation. Bila dah puas hati, terus proceed je order tu. Bestnya bila saya tak perlu bayar apa-apa dahulu. Dia memang put 100% trust on me.





Dalam masa 2 minggu, semua kad siap! Kebetulan kawan saya di Surabaya mahu ke Malaysia. So dia nak bawakan sekali kad tersebut. Malangnya, vendor tu tak sempat nak hantar kad ke airport sebab katanya banjir on da way ke airport.

Sebagai ganti, dia akan post dan biaya harga kos keseluruhannya. Tapi kesian lah pulak, so kami syer 50-50% harga pengeposan, menggunakan khidmat Agenpos Harapan Baru (Indonesia). RM60 untuk 2 months post via shipping. Saya ambil 2 weeks post sebab nak urgent, so mahal sikitlah...

Mahal2 pun, still worth la untuk sesiapa yang nak kad kawin bajet retis ni. Kalau di Malaysia, harga kad cenggitu boleh capai RM12! 12 kali ganda harga di Indonesia ya... Dan harga memahal cenggitu pun tak include dengan riben. Sadis kan... 

Harga di Malaysia. Sumber sini

Wanna see mine dan harganya? Nanti ya... Awal lagi nak reveal semuanya...







Thanx for reading







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...