Wednesday, May 30, 2012

Kindly Save The Date


Saya sememangnya dilahirkan tanpa otak kanan. Eh jap, bukan! Mungkin dilahirkan tanpa otak kanan berfungsi sepenuhnya. Bagilah pensil kaler, berus cat ke apa, akan huduhlah lukisan yang akan dihasilkan. Tapi otak kiri saya berfungsi dengan baik. Bagi saya soalan Math, no hal... tutup mata pun boleh buat (tapi soklan budak sekolah rendah je lah).

Mungkin sebab ni lah saya tak kreatip. Kalau dulu pensil kaler dan berus lukisan, tapi sekarang dah ada Paint, Adobe Photoshop dan seangkatan dengannya, tapi percayalah saya memang tak reti guna (sebab tu gambar dalam blog tak de watermark).

Ok itu dia mukadimahnya. Sebenarnya nak cakap yang saya nak DIY Save The Date poster. Tapi tak reti yang guna program apa. Dan tak kreatip nak design cam mana. So search template DIY. Hah senang je!

Ni website (klik) untuk Save The Date poster. Download dalam bentuk word/publisher, so senang nak edit. Hasilnya seperti di bawah.




Kalau nak poster bergambar, boleh ke website ini (klik). Pilih template yang mana satu, idaman kalbu (nyanyi lagu P.Ramlee), browse for your pic, upload dan edit details. Senang!




Yang penting both websites ni bagi FREE template. Iya lah, nak DIY kononnya, tapi kalau ambil template yang berbayar, tak de gunanya DIY tu kan? Banyak lagi website lain. Cari sendirilah ye... Happy DIY-ing!






Thanx for reading







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...