Tuesday, August 14, 2012

Majlis Resepsi Perempuan: 08 Julai 2012

Hari ini kita cerita tentang majlis resepsi pula ye. Nak baca entri majlis nikah, berinai part 1 dan berinai part 2 boleh klik link tersebut.

Majlis dimulakan dengan majlis khatam Al-Quran saya, bacaan Yaasin dan marhaban pada pukul 10.00 pagi. Pukul 12.00 tengahari baru majlis habis. Saya segarkan badan dan mula make up untuk bersanding.


Rasa macam dah terlambat je sebab saya sepatutnya bersanding pukul 1.00 petang, tapi saya tengok mak andam ni macam relax je. Saya pun ikut je lah, karang rushing2 muka jadi celoreng pula. Rupanya memang ada salah faham. Mak andam ni ingat saya bersanding pukul 2.00 petang!


Walaupun terlambat sikit, but its ok sebab bersanding pukul 2.00 petang tu memang dah kebiasaan di Johor. Alhamdulillah yang lain2 berjalan lancar. Iris Awana pandai arrange masa; sampai bila saya harus duduk di pelamin, meja makan dan potong kek. 



DJ pun tahu2 je tugas dia dan pandai mengawal keadaan. Sampai bawa masuk microfon ke dalam rumah untuk membuat live update, menjemput keluarga untuk berinai dan mengawal keadaan (memberi arahan) kepada tetamu untuk duduk di tempat disediakan. Tak de lah saya ni macam patung je duduk atas pelamin tu.


Keluarga pihak lelaki berangkat balik dalam pukul 3.30 petang. Kami bergambar di pelamin dan bilik sekejap sebelum ke outdoor. Alhamdulillah cuaca sangat baik, lauk semua cukup. Itu yang paling penting! Cuma beberapa kesilapan kecil yang tak dapat dielakkan, saya minta maaf banyak2! Tidak disengajakan.


Lagi gambar resepsi di FB Iris Awana dan my FB. Tapi unofficial dan unedited version lah dulu ye. Till then... kita jumpa di outdoor pula ye!





Thanx for reading







5 comments:

  1. cantiklah baju pengantin..... alhamdullilah segalanya berjalan lancar

    ReplyDelete
  2. cantiknyer baju tu,...huhu,,,
    alhamdulillah..selamat..

    ReplyDelete
  3. @anakpakshaikh

    Yup syukur sangat. Even cuaca pun bekerjasama. Huhu. Thanx ya!

    ReplyDelete
  4. awak..cantiknye..! serius. baju pon sweet sangat.
    BTW saye da foLLow awak. if u don't mind, drop La kLw free =)

    ReplyDelete
  5. ana: thanx ye...
    anon: thanx juga. balilah link blog awak ye...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...