Friday, January 28, 2011

Jemput Datang Ye...

Assalamualaikum


Kawan-kawan, saya nak menjemput ni. Datang ye rumah saya Jumaat (04 Feb) ni. Ada makan-makan. Kalau kawan-kawan sume nak bawak kawan pun boleh. Kalau kawan kepada kawan-kawan nak bawak kawan die pun boleh jugak. Kalau... ok cukup! Kesimpulannya, datang la, lagi ramai lagi bagus tuk menghabiskan sume lauk-pauk memeriahkan suasana.


Kad yang disponsor


Setelah dikira-kira, ditambah, tolak, darab dan bahagi, majlis ni akan diakan pada hari Jumaat. Ya awak tak salah baca dan saya tak salah inform. Bukan Sabtu atau Ahad, tapi Jumaat. Sebab ada orang tanya kenapa, ni nak bagitau. Majlis diadakan hari Jumaat untuk memberi laluan kepada orang-orang kampung yang ada majlis khawin. Kalau buat saing nanti, x de orang nak datang rumah saya pulak. Aturcara adalah seperti berikut:

Khamis (03/02/2011) 
2000: Solat hajat dan bacaan Yaasin (kaum lelaki)

Jumaat (04/02/2011)
1000: Majlis cukur jambul
1400: Majlis Pertunangan
1600: Bacaan Yaasin (kaum perempuan)

Ada 3 baby yang akan cukur jambul, anak sepupu saya. Yang nak tunang tu barulah saya. Kepada sedara-mara, anda diwajibkan datang pada hari Khamis untuk mengerahkan tenaga. Untuk kawan-kawan saya, datang hari Jumaat petang k. Kalau terlambat pun x pe, jamuan masih ada sampai pukul 6 petang. Periuk belanga pun masih ada untuk dicuci. Tapi kalau sesapa teringin nak bergambar ngan saya, datang lah awal dalam kul 2 tu ye. Hahaha. Sume tak nak la! Perasan!

Tuk sesapa yang nak datang dan memerlukan kad tuk peta pelan rumah, leh mintak kat saya ye. Act pelan tu tak membantu langsung. Baik korang google map je. Tak pun call saya tuk maklumat lanjut. Senang je nak cari umah saya ni. Tak caya tanya Labmates saya. Oklah, datang tau. Ayam, lembu dan kambing menanti!!! Bye...



psttt: Ade kekeliruan identiti sekejap. Baru perasan yang aku menggunakan 'saya' sebagai kata ganti diri pertama. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...