Wednesday, January 26, 2011

Potluck a.k.a Periuk Bertuah

 
Assalamualaikum u olls!!!

Minggu lepas, aku dan labmates merancang tuk mengadakan aktiviti Potluck. Haha mesti tak pernah dengar kan? Aku mula-mula dengar pun rasa cam jakun je. Pebenda Periuk Bertuah ni? Kalau hari Sabtu sebelum ni dah penat main rounders, kali ni nak main cop2 periuk cam main Kerusi Bertuah tu ke? Aku dengan bersemangatnya terus google. Baruku tahu, potluck ni ialah aktiviti berkumpul dimana setiap orang membawa makanan sendiri (masak/beli) dan bertukar-tukar makanan antara kawan-kawan atau sesama kumpulan yang lain. Nak tahu lebih lanjut, sila google.

Aktiviti ini sebenarnya dirancang untuk semua ahli L.A.B (Lab Atas Bukit). Tetapi kemudian bertukar kepada aktiviti gadis-gadis comel Geng Rumah Sewa (GRS) disebabkan memang kiteorg saja yang melibatkan diri. So di Sabtu pagi yang hening itu, aku pun menggagahkan diri bangun awal ke lokasi kejadian. Hihi malu pulak bile sume orang kat taman tu datang dengan tracksuit tuk jogging, tapi kami datang dengan baju bunga-bunga angkut periuk bertuah, flask bagai.

Tarikh aktiviti : Sabtu, 22 Januari 2011.
Lokasi penggambaran : Hutan Rimba Bandar Mutiara Rini
Aktiviti : Potluck, makan-makan, bergambar, bergossip, melapangkan fikiran yang kusut.
Menu adalah seperti berikut:
Jalan Palas: spaghetti, puding caramel, ribena
Jalan Lumpit: aiskrim buah-buahan, popia ikan istimewa
Jalan 3/9: anggur, jambu air yummy-yummy

Kredit kepada blog LabAtasBukit dan FB LabAtasBukit sebab aku curi dan menang ayat2 dan gambar sume dari sana. Tapi kat blog aku ni, mestilah aku letak gambar aku lebey kannn....


Tengok, sume orang bersenam di pagi hari
Ahli rumah Jalan Palas bawa pinggan mangkuk
Ahli rumah Jalan Lumpit bawak perut popia
Gazebo dipilih, Laman Sri Mersing

Model bunga. Tak, model bukan 4 orang tu tapi beg dibawah iteww

Sarapan pagi kami

Teka tangan siapa yang paling awal ambil makanan?

Selain makan, boleh baca jurnal surat khabar

Selain baca surat khabar, boleh main nyorok-nyorok

Selain main nyorok-nyorok, boleh posing tuk cover album

Boleh juga berangan jadi model
Berangan lagi

Dan lagi

Dan lagi

Dan lagi. Ok cukup!

Tukar port pulak. Ni di rumah.... Segamat kot. Tak ingat



Ready nak balik


Sekian, terima kasih.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...