Tuesday, February 8, 2011

Banjir Oh Banjir - Edisi Basuh Rumah

Assalamualaikum 



Haish banyak pulak entri pasal banjir. Walaupun cerita banjir dah basi, aku still nak update jugak. Mane tau tahun depan dah tukar perabot dan wat rumah baru lapan belas tingkat, so gambar rumah lama ni boleh lah di wat kenangan. 

Kali ni nak tunjuk gambar kemas umah. Bukan pe, adik-adik aku termasuklah my BF ni sibuk suh letak gamba diorang kemas umah. Ecece nak tunjuk rajin la tu. Heh layankan aje... Tapi aku de selit sikit2 gamba sebelum, semasa dan selepas banjir. Memang marvellous! Tengok air banjir, teringat Teh Ais favourite Fizz. Mesti die suke... =p

Patutnya tarikh2 sekarang ni aku sibuk update gambar tunang, tapi ni update gambar lumpur lak. Tak pe, kat hujung entri ni ade gak gamba pertunangan aku. Jom cekidaut!


Ni masa air mula naik. Kalau zoom leh nampak rintik2 hujan

Nice panorama aite?

Indoor swimming pool

See. Macam teh ais kan?
Perabot yang tak reti berenang mesti diselamatkan

Bilik adik. Selamatkan barang ikut kreativiti masing-masing


Apa yang pandai berenang kita biarkan je terapung!

Kat bawah ni gambar2 lepas air surut. Nah tengok gambar orang yang konon-konon rajin. Memang rajin, aku je yang sibuk snap-snap curi tulang.
 

Phewwiit yang bawak getah paip tu!

Air surut meninggalkan lumpur

Ajai yang wat2 rajin bersihkan lumpur seinci

Aiman pun buat2 rajin

Dapur

Rumah tengah

Rak TV? Buang! TV? Buang! Eh tipu... TV ade selamat

Membasuh. Gunakan air free sementara ada

Ok itu je. Oh, seperti yang dijanjikan, gambar bertunang. Ish malu la. Photographer ni siap suh shooting outdoor. Ok2 nah tengok tapi jangan gelak, comot! Memang sentiasa comot pun.

 -
 -
 -
-
-
-
-
-
-
-


Ok aku tipu. Bukan yang ni. Insyallah, kalau de rezeki dan jodoh, kami (aku dan family) jemput dalam masa terdekat ni. Datang ye, boleh gak tengok bandar Segamat ni yang macam padang jarak padang tekukur. Boleh jugak korang bagi idea kat Dato Bandar ni camne nak atasi masalah banjir.

Oh cite pasal Dato Bandar ni, ade nak gosip sket. Masa tengah basuh2 umah, die datang ngan kroni2 die dengan TV3. Die pakai topi cap dacing. Pastu cite2 depan cameraman then terus blah. Blah lah. Kaki sikit pun tak jejak air, ade hati nak claim dah wat pemantauan. Mak aku yang dok tertonggeng2 (gamba 2nd las) basuh kerusi tu pun sikit die tak endah. Eh mak aku bukan heran jugak lah. Dah lah, emosi pulak. Ok, bye!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...